Ditjes en datjes

Zo, dat is weer even geleden...wat vliegt de tijd toch! Het is dan ook drukdrukdruk hier met momenten en als we dan eens 5 minuutjes tijd hebben, snuisteren we tussen de jobaanbiedingen, al zijn die om depressief van te worden, maar soit. 

De maand juli is alweer bijna om, dus even tijd om eens terug te blikken. Gelukkig hebben we eindelijk wat kunnen genieten van zomerweer en aangezien het leven toch al zo kort is, probeer ik de laatste tijd echt te genieten. Gedaan met constant zorgen maken en piekeren, even alles aan de kant en diep inademen. Zalig toch! 

Een tijdje geleden brachten we een bezoekje aan het maïsdoolhof in Peer. Wat was dat leuk seg! We moesten 4 euro inkom betalen, Sterre mocht gratis binnen. We kregen ook een vragenlijstje mee met een 5-tal vraagjes. De antwoorden konden we in het doolhof zelf terugvinden op mooie en leerrijke infoborden. Uiteindelijk deden we er zo'n halfuur tot 3 kwartier over om de uitgang te vinden, niet slecht, toch? :) 
Bij de uitgang was er nog een soort mini-kinderboerderij gevestigd. Er stonden 2 kalfjes en een kleine pony met veulen, er waren ook kippen, cavia's en konijntjes. We mochten ze allemaal aaien en de konijntjes mochten we zelfs op onze schoot pakken. Sterre vond het geweldig! Tot ze de groooooote trampoline en de zandbak in de gaten kreeg... Kortom, het was absoluut de moeite en we hebben ons echt geamuseerd voor niet veel geld! 


 We probeerden vals te spelen, maar zelfs daar
waren we hier te klein voor... :-p Wat zou ik soms toch
graag een beetje groter zijn!

 Midden in het doolhof stond een soort van container 
waar je op kon via een trap. Zo had je een prachtig 
uitzicht over het hele doolhof.
Daar waar die witte tentjes staan, daar was
de uitgang! Nog een stukje te gaan dus... :)

 Bijna bij de uitgang en hier kwamen we een ontsnapt
konijntje tegen. Achteraf bleek dat er enkele konijntjes
's morgens uit de ren aan de uitgang kropen
en tegen de avond weer netjes terug naar het nest
kwamen. Oef! :) 

 Sterre haar favoriet: De grote trampoline! :)
"Kijk mama, mijn poep gaat omhoog!" 

 Konijntjes pakken en aaien, ook leuk natuurlijk!
Ik vraag me af wanneer DE vraag gaat komen....'mamaaaa
krijg ik ook zo'n konijntje?' :-)
Ik miste ook meteen mijn eigen dwergkonijntjes van vroeger
RIP Klaartje, Bollie, Snufje en Siska!

 
En zo zagen mijn voeten er na afloop uit... :p
 
's Middags hebben we nog een klein dutje gedaan en uiteraard onze voeten een grondige schrobbeurt gegeven en rond 16.00u zijn we nog even richting Plopsa Indoor Hasselt gereden. Lang leve het jaarabonnement! We hadden over dat laatste eerst nog wat twijfels maar een promotie-aanbieding met fikse korting en het gelukkige en giechelende snoetje van ons prinsesje trok ons toch over de streep en we hebben er nog geen seconde spijt van gehad! Zo konden we dus nog probleemloos 2 uren voor sluitingstijd op ons gemakje naar Plopsa Indoor gaan. Door het warme weer was het er zowiezo al wat rustiger en door het uur nog meer, dus we hadden praktisch het hele park voor ons alleen. Een privé-ritje op de Eendjes? Geen probleem :) 5 keer na mekaar de grote glijbaan af? Geen probleem! Springen en gek doen in het ballenbad? Geen probleem, want er zat niemand anders in! :) 
Shaken op de dansvloer? Languit liggen en rondrollen op de dansvloer? Allemaal geen probleem! :-) 





21 juli, een feestdag, mooi weer, een nieuwe koning, maar wij gingen fijn een dagje naar Plopsa Coo. Jaja, alweer naar Plopsa, maar nogmaals: Lang leve het jaarabonnement! :) Geen parkingkosten, geen inkomkosten, we hadden zelf flesjes water bij en de avond voordien had ik me nog helemaal gegeven in de keuken om lekkere empanada's te maken zodat we die ook konden meenemen. :-) Waar we ter plekke wel voor gezwicht waren, was zo'n heerlijke slush, je weet wel, van dat gemalen ijs met een siroopje. Echt lekker verfrissend als het zo'n 34 graden is! Voor 4.99 euro kochten we een plopsa-beker gevuld met slush-ijs en voor 1.99 euro konden we die telkens laten bijvullen. Dat laatste is dan ook wel een paar keer gebeurd! Niet te doen, zo heet!!! 
Samen met papa ging Sterre even met de voetjes in het water aan de echte waterval van Coo! Spannend! :-) Daarna samen met Maya op de foto, met mama op de konijntjes in de Ploptuin, liefst van al wou ze in haar blote poep tussen de fonteintjes door (maar we hebben haar toch maar een badpakje aan gedaan, al vond ze dat niet zo leuk), eventjes door de doorloopweide met geitjes en konijntjes, zwaaien naar de kleine doodskopaapjes, springen en klimmen en glijden op de Bumba-springkasteel-klim- en glijbaan, met mama verdwalen in het JBC-doolhof en verder een stuk of 150 keer in de K3-rijschool-autootjes. Tussendoor zagen we ook Stijn Stijnen en Tia Hellebaut genieten van een dagje Plopsa Coo :-) 

 Empanada's in de maak

 Nee, dit zijn geen servetten, he papa! Dit zijn dus 
de empanada's VOOR het bakken!

 Poseren met Maya de Bij!




 Samen op de mooooooootooooooooo... :-)

 In het JBC-doolhof moest je hier en daar een deur openen met een code.
Voor die code te krijgen, moest je enkele vragen juist beantwoorden.
Maar vraag en antwoord stonden niet altijd vlak bij het deurtje....
Dus nam ik maar foto's van de vragen want anders kon ik die code niet zolang onthouden :p






Laatst las ik een artikel over het feit dat er in heel wat zonnecrèmes voor kinderen 'maskerende' producten zitten zodat het lijkt alsof je niet aan het verbranden bent, maar eigenlijk is dat wel het geval. Eerst dacht ik van: jaja, het zal wel zijn, die zijn toch speciaal voor kinderen, daar gaan ze toch niet mee foetelen, maar uiteindelijk besloot mijn gezond verstand om toch maar een tube bij de apotheek te halen. Ik koos voor Avène omdat die als beste uit de test was gekomen volgens het artikel. Hij is natuurlijk wel wat duurder dan de doorsnee zonneproducten die je bijvoorbeeld in het Kruidvat of de supermarkt koopt, maar als het om de gezondheid van je kind en van jezelf(want ja met mijn bleke en gevoelige huid gebruik ik ook zonnecrème factor 50+ voor kids!) gaat, dan mag het misschien toch wel iets meer kosten! Voordien gebruikte ik altijd de spray van Nivea for kids...
Omdat ik een beetje zuinig wou zijn met de Avène, smeerde ik voor ons dagje Coo enkel mijn gezicht en decolleté in met de Avène en liet ik mijn armen, schouders en rug door het ventje insmeren met Nivea, want aangezien ik sinds Rock Werchter nog een mooi bloesje aanhad, zelfs als ik niks aanhad, dacht ik: Als die nivea dan toch wat minder goed zou werken, kan de rest misschien ook wat bijkleuren daar! En of het bijkleurde....maar wel op de verkeerde manier!
Hieronder op de foto's zie je dus het resultaat na een dagje Coo in de blakende zon en 34 graden: De witte gedeeltes zijn dus met Avène nog gesmeerd, de rodere delen is het resultaat van Nivea for Kids!!!! Ik denk dat ik hierbij wel een punt bewezen heb...oordeel zelf maar:
 


Dit gebeurde ook nog eind juni-begin juli:


Ik brak 3 nagels op 1 dag op zeer pijnlijke wijze!!!!! AUW! :( (dit zijn maar 2 van de 3 he, de derde was aan de andere hand en daarmee maakte ik de foto :p)



Ik maakte de 'Moelleux die altijd lukt' van Jeroen Meus, maar die bij mij dan toch niet altijd lukte.....grmbl..maar lekker was hij gelukkig wel! :)
 

Ijsjesfestijn bij Brobra in Zonhoven!
Coupe Blauwbaard(met heerlijke zelfgemaakte bosbessensaus! yum) 


We gingen naar een trouwfeest en ik kocht, last minute, een mooi wit kleedje voor Sterre in de H&M. Na de ontdekking van een speeltuintje aan de zaal, was dit het resultaat 5 minuten na aankomst op het feest....



Sterre ontdekte dat zij en mama toch wel dezelfde haren hebben zeker!!! :p 


 We genoten van Plopsa indoor...




 We genoten na van Rock Werchter en van het mooie weer bij oa. KingKongCoffee en Brobra :






Jaja, we droegen zelfs rokjes en kleedjes!!

 We passen zelfs in een maatje 42!! Hoera! :) 




We ontdekten helaas ook dat Sterre blijkbaar allergisch is voor muggenbeten :(






 Met alle gevolgen van dien...maar gelukkig vonden we de nodige voorzorgsmaatregelen!

Zo, dat was het grotendeels een beetje :) Sorry voor de foto-aanval en de veeeellleee lettertjes :) Hopelijk was het toch leuk om te lezen en bekijken.

groetjes
Sterre en Annelies :)

Reacties