Vreemde dingen

Hebben jullie dat ook? Zo van die vreemde dingen die je altijd moet doen of onbewust altijd doet of zegt of koopt of weetikveel?

Zo kan ik er bijvoorbeeld absoluut niet tegen dat dubbele lichtschakelaars niet allebei naar dezelfde kant staan. Ik sta daar zelfs terug voor op om te controleren of ze wel beiden naar boven of naar beneden staan en niet eentje naar boven en de andere naar beneden. 

Wat ik ook vaak doe: De rand van kledij onder mijn nagels laten glijden. Ik weet niet hoe ik dat beter kan uitleggen. Het is iets wat ik eerst onbewust deed, maar stilaan tot een heuse gewaarwording werd gebracht. Ik ben gewoon zo raar waarschijnlijk.

Verder hou ik enorm van de geur van plasticine, het gekende merk uiteraard. Ik kan daar uren aan zitten snuffelen. Ook de geur van gemalen koffie kan mij helemaal tot rust brengen. Zalig toch! 

Voor ik ga slapen controleer ik altijd of de deur nu toch echt wel gesloten is, ook al ZIE ik dat de pin van het slot uitgeschoven is, ik MOET daar gewoon nog nekeer aan voelen. You never know, niewaar?
Zo moet ik ook altijd nog een extra keer gaan controleren of de droogkas wel uitstaat en mijn stijltang uitgetrokken is voor ik de deur uit ga. Ook al weet ik goed genoeg dat ik ze heb uitgezet en dat al 2 keer was gaan controleren...maar toch....Ik mag er niet aan denken.....

Waar ik dan weer helemaal geen geduld voor heb ik uuuuuren bij mijn kookpotten blijven staan om er in te roeren en te controleren dat het niet overkookt/aanbakt.'Rap nog even dat mailtje versturen, dat weetje opzoeken of dat werkje afmaken en dan kom ik wel weer terug naar mijn potten en pannen kijken..' Met alle gevolgen van dien natuurlijk.

Volume moet altijd op een even getal staan, dat moet. MOET, zeg ik u! Ik sla vanbinnen compleet in paniek als ik bij iemand anders in de wagen zit en hen aan de volumeknop zie draaien om te stoppen op 11 of 7 of 15....Dat is niet goed! Gelukkig is het nog niet van die aard dat ik plots moord en brand begin te schreeuwen en al rijdend de deur open en uit de wagen spring of van die toestanden. Ik kan me nog net beheersen, maar ik heb dan toch de nodige afleiding nodig zodat ik me niet op dat oneven getal ga focussen. Dus beste mensen, doe me een plezier en zet uw volume altijd op een even getal aub. Mijn bloeddruk en ik danken u!

Zo kan ik nog wel even doorgaan denk ik, maar hoe zit dat met u? Hebben jullie ook zo van die rare trekjes? Feel free to share :)





Reacties