Liez en de naakte cijfers

92, 89, 86, 84, 81, 79, 78, .... ik heb ze allemaal al zien passeren op het schermpje van mijn weegschaal. Die 92 was wel in januari 2010, zijnde hoogzwanger dus, in my defence! :)
De rest kwam en ging daarna.
Het is dus echt geen geheim meer dat ik al tijden met mijn gewicht worstel, maar de laatste jaren probeer ik die strijd echt wel serieus aan te pakken.

Zo was ik in december 2012 weer aardig op weg richting die 9 en dat wou ik ten alle kosten voorkomen. Op pure wilskracht slaagde ik er in om rond mei 2013 zo'n kleine 10 kilo(ja, bij benadering) er weer af te krijgen. Hoera!
Maar toen viel ik in een zwart gat en ik ging weer razendsnel van 79 naar 86. Dikke, vette zucht. Potverdorie seg, nog es aan toe seg! Potverdorie, nog eens aan toe!! De moed zonk me tot ver onder de zeespiegel en mijn kilo's torenden daar mijlenver boven uit.

Van wilskracht waar ik het duidelijk niet van kon halen deze keer, schakelde ik over naar online WW(jawel, DE dieetformule bij uitstek als ik dat zo mocht geloven)...In het begin ging dat goed, ik was gemotiveerder dan ooit en het zou mij nu toch wel eens echt gaan lukken. Ha ja, want als die en die EN die dat kunnen, dan ik toch ook?!

Mooi niet dus, na anderhalve maand was er amper een kilo af. Mijn gewicht bleef schommelen en ik besloot dat ik dat punten-tellen-systeem toch niet zo optimaal vond. Dus ik stopte er mee....
nu zie ik u al denken: hah! Dus toen kwamen de kilo's er weer bij, jaja, dat komt er van!

NEE HOOR! :-) Nadat ik enorm veel gelezen had op de blog van Kelly, die in haar leven ook diezelfde strijd meermaals voerde, kwam ik meer te weten over bio en vegetarisch en gezonde levensstijlen en dergelijke. Ik voelde me supergemotiveerd en geïnspireerd, waarvoor 1000 maal dank, Kelly! Ze postte regelmatig leuke, eenvoudige en lekkere receptjes, maar ook handige tips en trics waardoor ik het compleet zag zitten, maat! Ze zette me zelfs weer aan tot start to runnen, niet dat ik dat lang heb volgehouden, maar toch....(Moest de onderliggende boodschap nog niet duidelijk zijn: Gaat heen in vrede, gij allen en leest 'Tales from the crib' tot ge er bij neer valt en lees dan vooral nog wat verder! Maar eerst hier wel even verder lezen he!)

Zo'n 12 jaar geleden was ik al eens vegetariër. Dat waren nog eens tijden van scheef bekeken worden, overal op onbegrip stoten en hopen, nee wat zeg ik, bakken vol kritiek moeten slikken. Verder was het een kunst om eetbare vegetarische voedingsmiddelen te vinden...de kartonsmaak kreeg je er gratis en veur niet bij! Yuk! Hoe ik dat in hemelsnaam 3,5 jaar heb volgehouden is me nog altijd een raadsel. Soit, ondertussen heb je zoveel keuze en is mijn smaakpallet sinds mijn zwangerschap zo danig volwassen geworden dat ik soms niet meer kan kiezen wat ik nu eens zal maken voor donderdag veggiedag. Ja, dat leest u goed, sinds een aantal maanden heb ik dat hier zonder boe of ba ingevoerd en met succes, may I add!
Zo'n succes dat ik zelfs overweeg om ook nog een meatless monday in te voeren, jawel, maar dat weten ze hier nog niet dus ik vertrouw op uw zwijgkunst! *wijst* ;-)

Anywayz, ondertussen zijn er weer wat kilootjes Liez minder, mijn broekt zakt er zelfs van af mannekes! Nog 1,5 kg en cijfertje 7 staat weer vooraan! Hoera! en Go me, dat ook wel!

Maar als u mij nu nog even wilt excuseren, ik ga nog wat genieten van het feit dat ik mijn broek kan uitdoen zonder de knoop los te maken. Moehahaha! Mannekes toch, wat een openbaring :-)



Reacties

  1. Voor sommigen onder ons (ja ook dit blonde 'bolletje') zal 'het gewicht' altijd een issue blijven. Een pittig huwelijk, in goede en kwade dagen. Ook ik ben nog eens toe aan de goede dagen. Dus vol goede moed zeg ik: I'm hanging in there, with you ;-) lore xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat ik even cliché antwoorden: Yes we can! ;-) Volhouden meid! Ge ziet he, ik doe nu in feite niet echt veel moeite meer en het lukt nu plots wel!

      Verwijderen

Een reactie posten