#boostyourpositivity: week 3: Day to day: Lifehacks

Dus, week 3 al. De week waarin we de 5e verjaardag van dochterlief vierden. De week waarin we de lente al een klein beetje te zien kregen. De week van veel te korte nachten, zo blijkt. Maar ook de week van Day to day en onze shortcuts. Lifehacks. Of ook wel: die dingen die ik doe om mijn leven en huishouden draaiende te houden. 

Zoals daar zijn:
* Strijken? Wat is dat? Tijdrovend en slecht voor de rug! Met de hand gaat dat ook goed en Johan blijkt daar een heuse pro in te zijn! Hoera :)

* Stomen! Serieus. Investeer in een steamer. Groentjes en aardappelen in de steamer en huppekee, ge moet er niet meer naar omkijken en ge kunt gerust verder met andere dingen of met uw vlees of saus of weetikveel. Geen gedoe met overkokende potten, geen uur wachten tot dat dat water eindelijk kookt, geen voedingsstoffen die met het water mee door de afvoer gaan en het smaakt gewoon veel beter! Win-win-win.

* Winkellijstjes. Ik ben niet zo'n lijstjestype, al zou ik willen dat ik dat wel was. Ik begin het te leren, dat wel. Maar winkellijstjes, die maak ik al jaren. Anders vergeet ik toch de helft! Zelfs tijdens het winkelen schrijf ik soms nog dingen bij op het lijstje als er me nog iets te binnen schiet. En ook: ga nooit met een lege maag of een hongergevoel naar de winkel. Dat is dus echt om problemen vragen! 
Laat als het even kan de kindjes ook thuis/bij oppas/in de opvang/op school/...., maar neem ze niet mee. Je zal anders gegarandeerd thuiskomen met een hoop dingen die je niet nodig had! 

* Zelfscan. Ik ben helemaal fan van het systeem! Je kan meteen alles in zakken en bakken tetrisgewijs opbergen. Geen gedoe met in de kar zwieren, op de band zetten, terug in de kar zwieren(en niet meer zo netjes als dat je het er eerst in gezet had natuurlijk), dan nog eens in de auto gooien om het er thuis weer uit te halen en nog eens allemaal weg te zetten. Alleen jammer als je grote controle hebt natuurlijk, maar dat gebeurt nu ook weer niet iedere keer uiteraard. Je houdt bovendien een mooi overzicht op je uitgaven en de enige verrassing die je aan de kassa uiteindelijk kan krijgen is dat je nog minder moet betalen dan op je scanner stond, wegens het nog afgaan van kortingen en toestanden. Zalig toch! 

* Middageten op school voor mini-me. Een zaligheid gewoon! 

Dingen die ik graag nog wat beter onder de knie zou krijgen:

* Weekmenu's. Echt. Het wil maar niet lukken.

* 's Avonds de kleren van dochterlief én mezelf al klaarleggen. Soms gaat dat goed, andere keren weer niet. We are getting there.

* Planningen opstellen. Ik ben daar een regelrechte ramp in. Altijd al geweest!

* Me, myself and I. Me-time. Blijkt ook moeilijker dan je zou denken. Toch zeker als je gewend bent om jezelf altijd voor alles en iedereen aan de kant te schuiven. It's a work in progress.

Dus als jij nog handige tips moest hebben voor mij, laat maar komen ;-)

x
Liez

#boostyourpositivity

Reacties

  1. Het zal je lukken om die dingen onder de knie te krijgen, ik geloof er in! Je hebt tenslotte een goeie 20 dagen nodig om het gewend te worden zeker?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten