Liez presenteert: De ochtendrush (ik word er nu al moe van :p) #boostyourpositivity

7.00u. Dat is doorgaans het tijdstip waarop mijn wekker afloopt. Meestal ben ik dan wel al wakker(of slaap ik net weer terug, dat maakt het dan iets minder leuk. Driewerf awoe voor insomnia). 
Als ik mijn haren nog moet wassen probeer ik een kwartiertje vroeger op te staan zodat ik nog rap onder de douche kan. 
Bij de eerste tonen van de wekker sta ik vrijwel onmiddellijk op, ik ben absoluut geen snoozer. Wie heeft dat in hemelsnaam ooit uitgevonden? Dat was zeker en vast geen mama.




Na de sanitaire stop strompel ik naar binnen en grijp onderweg Sterre haar boekentas mee naar de living. Tijd om in de keuken aan de slag te gaan. Bij Sterre op school is er gelukkig de mogelijkheid om de kindjes 's middags warm te laten eten. Zo moet ik dus 's morgens geen boterhammen staan smeren, behalve op woensdag als ze naar de opvang moet en op vrijdag, want vrijdag is junkfooddag *whoops* Hey, niemand is perfect! 

Er moet dus enkel een doosje met koekjes, een doosje met fruitje en een drinkbusje gevuld worden. Indien nodig vul ik nog het boekje voor de juf in en dan ga ik me wassen en aankleden(behalve als ik mij al gedoucht heb natuurlijk). Sterre luiert ondertussen nog een beetje in de zetel met haar tablet. De laatste tijd eet ze graag honey pops(nogmaals, niemand is perfect! Ik ben al blij dat ze iets eet)....ze eet dat wel droog. Melk, daar moet ze niets van weten, ook al dronk ze nog tot en met vorig jaar een flesje 's morgens) 

Als ik aangekleed ben, maak ik mij een boterham of een kom cornflakes klaar en dat eet ik dan raprap op als ik de vroege heb, ofwel ontbijt ik op mijn gemak aan de tafel nadat Sterre op school is als ik de late heb. 






Ik heb niet altijd een auto ter beschikking, dus daar hangt mijn ochtendrush ook een beetje vanaf. 

Na mijn ontbijtje, is het tijd om Sterre nog eens wakker te maken. Dit is meestal het moment dat ik een versnelling hoger moet schakelen, want little miss sunshine heeft een zeeeeeeee van tijd hoor! 
Er moet gemiddeld zo'n 50 keer gezegd worden: Doe nu door! Zet die tablet uit! Doe je pyjama uit! Doe je kleren aan! Niet springen op de zetel!! Ga nu eens zitten zodat ik je sokken kan aandoen of Sta nu eens recht zodat ik je broek omhoog kan doen. 
Afhankelijk van haar medewerking en vooral haar humeur, duurt dit zo'n 5 à 15 minuten om haar aangekleed te krijgen. 
Vervolgens ben ik weer toe aan een douche, maar daar is nu helaas geen tijd meer voor ;) 

Dan hangt het er dus vanaf: heb ik de vroege(9.30-13.30), dan moet ik even taxi spelen en kan ik nadat Sterre op school is(8.40), vertrekken naar mijn werk. Heb ik de late(15.00-19.00), dan gaan Sterre en ik te voet(of zij met haar fietske) naar school en daarna wandel ik met stevige tred weer naar huis. Al dan niet met tussenstop bij de bakker voor brood. Zo heb ik mijn ochtendwandeling al gehad en dan kan ik thuis rustig genieten van een ontbijtje. 





Tips en tricks heb ik helaas niet echt, want ik besef dat mijn ochtendrush ook wel stukken beter zou kunnen, maar als het allemaal zou moeten gaan zoals ik wil, dan moet ik om half 6 vermoedelijk al opstaan en sorry...maar dat is het me nu ook weer niet waard, vooral omdat ik vaak slecht slaap. Meestal is dat dan het moment waarop ik eindelijk (weer) even in slaap sukkel.
Maar als jullie toch dé ultieme tip of truc zouden hebben voor mij, laat maar weten!! :)




Een beetje zot zijn doet geen pijn ;)



En jij? Hoe ziet jouw ochtend er uit? Alles op z'n 'we moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan'? Of eerder alles chillax to the max en al?
Laat maar weten in de comments of post de link van je eigen blog ;)

#boostyourpositivity #showyourmorning 

Dikke zoen
Liez x 






Reacties