Disneyland Parijs 19-22 april 2016, deel 4

Boehoe, de laatste dag alweer! :( Maar hij begint nog maar net, dus we gaan er nog ten volle van genieten!

Om 7u dus weer een lekker stevig ontbijtje en daarna keren we terug naar de kamer om onze spullen bij mekaar te pakken. Ik kijk er zo tegenop, maar het moet. Het inpakken gaat eigenlijk vlotter dan gedacht, terwijl Johan al een paar keer wat spullen naar de auto brengt, pak ik de rest in en Sterre houdt zich ondertussen bezig met wat spulletjes die ze gekocht heeft.

Rond 9u zijn we klaar en na een laatste kamercheck verlaten we stilaan ons hotelletje. Als we beneden onze 'sleutel' (zo een bankkaart achtig ding) gaan afgeven, zegt de Cast Member heel droevig: Aaawww, you're leaving? Waarop ik met een lange lip zeg: yeah, don't make me cry now! :)
Ze wenst ons nog een fijne magische dag en ik roep nog na: we'll see you soon...I hope! ;-)

We gaan de laatste spullen nog in de auto zetten en daarna voor de laatste keer deze reis richting de parken. Onderweg overlopen we even wat we zeker nog willen zien/doen vandaag en wat we zeker ook nog willen eten en kopen vandaag.

1 ding staat vast: We moeten zeker nog The Forest of Enchantment zien vandaag, want dat is er de voorbije dagen zelfs nog niet van gekomen. *shame on us!*
Verder hopen we ook nog Belle te kunnen ontmoeten in Princess Pavilion, maar ik besef dat die kans vrij klein is aangezien Belle hier in Parijs niet zo vaak buitenkomt als dat je ze in de Amerikaanse parken ziet. Wat ik nog altijd niet snap want het verhaal van Belle speelt zich toch af in Frankrijk.... 

Anyway! We gaan eerst naar Disneyland park. De extra magical hours zijn ondertussen al bijna voorbij, het is half 10 en net als wij binnen zijn, horen we luid aftellen aan de ingangspoortjes voor de mensen met dagtickets. Ja lap, meteen een hele stroom mensen die met ons mee naar binnen gaan. Maar dan komen we al snel een eerste Cast member met afsluitingstouw tegen aan Discoveryland en wij mogen daar lekker wel door en jullie niiieeehiieeet! naaanananaaaaaaanaaaaaa :p



Hi Tink! 

Annelies, get a grip! Ik wou graag nog eens in het winkeltje bij Buzz gaan kijken omdat ze daar de pins het mooist hebben uitgestald en ik zag daar de eerste dag ook de meeste Tsum Tsums. Maar het aanbod van dat laatste is helaas ook een stuk minder dan 4 dagen geleden. 
De pins hangen hier mooi uitgestald aan 1 muur ipv zo een ronddraaiende rek en dat vind ik veel leuker om ze allemaal te kunnen bekijken. Bij die draairekken zit er altijd wel iets of iemand in de weg als je wilt draaien of je bent rustig aan het kijken en dan draaien ze de rek van je weg ofzo. Zo hatelijk! 

We scoren nog wat pins en daarna gaan we kijken of we nog een kasteelfie kunnen maken :)

Kijk, daar is het kasteel! :p 
We gaan nog een keertje naar het Studios park, want we willen voor Sterre ook graag 'Disney Junior live!' eens gaan kijken. De eerste show is om 11u45, maar die is in het Frans. We besluiten om eerst maar eens te gaan kijken bij de vliegende tapijten, want daar wil Sterre ook nog graag in. De wachttijd staat op 15 minuten. Ik besluit om nog eens een poging te wagen voor Ratatouille....tot ik daar de terugkeertijd voor de fastpassen zie. Het is nu kwart na 11 en de tijd staat op 15u30-16u. Daar ga ik echt niet op wachten, tegen dan zijn we immers ofwel nog bij Disney Junior of al terug in het andere park want we mogen de show ook niet vergeten!

Als ik terug bij de tapijten ben, laat ik Johan weten dat het te druk was bij Ratatouille en hij laat weten dat die wachttijd van 15 minuten toch ook niet echt klopte. 
Ik besluit om boven op het platform te staan zodat ik hopelijk misschien een mooie foto of wat filmpjes kan maken van hun vlucht.

Na de wonderbaarlijke vlucht met het vliegende tapijt, bespreken we even wat we het beste doen. Het gaat tegen de middag aan en de eerstvolgende Disney Junior show in het engels is om 12u45. We besluiten om eerst iets te gaan eten en keren hiervoor terug richting Disney Village. Het plan was om terug bij Annette's te gaan, maar ik stel voor om Planet Hollywood eens te proberen. 

We hebben er een erg vriendelijke 'waiter' en Sterre kreeg meteen een placemat met allerlei spelletjes op en een doosje kleurtjes. Ons eten is vrij snel daar, ik besloot om eens wat 'gezonders' te kiezen en ga voor de club sandwich met kalkoen. Dat smaakt! 
Mijn drankje, iets met sprite en cranberry en nog iets maar ik weet niet meer wat :p
Sterre kreeg deze beker bij haar kids menu
Johan en zijn trusty coke float. Looks disgusting!
De frietjes zijn niet zo gezond, maar de club sandwich is alleszins gezonder dan een hamburger, toch? 
Ook hier heb ik weer ostentatief mijn lanyard met jaarkaart uitgedaan en op tafel gelegd. Als we de rekening vragen, zegt onze waiter: 'Oh, you've got the annual pass, can I take it with me, I will give you a discount!' Een paar minuten later is hij terug met de rekening, mijn jaarkaart én korting! Hoera :) Normaal geven ze hier geen korting met de jaarkaart, maar blijkbaar als je vriendelijk bent en er niet op aandringt ... lukt het wel! :) 

Sterre krijgt bij haar kids menu ook nog een ijsje en diegenen die haar kennen...kennen haar tempo aan tafel. De show van 12u45 halen we dus niet meer. Geen paniek, dan gaan we wel naar die van 15u45. Dan hoeven we ons niet te haasten.

Na ons eten gaan we nog even terug naar Disneyland park. Rara, waar gaan we naartoe?
Juist ja, ons prinsesje wil graag weer naar de prinsessen. We gaan kijken wat de wachttijd is en die blijkt goed mee te vallen! Hoera. En als toppunt zien we Cinderella samen met ons binnengaan. Ok, met wat geluk kunnen we dus dadelijk vragen of we Cinderella mogen ontmoeten! 
Na ongeveer een halfuurtje zijn we aan de beurt en we hebben geluk! We mogen Cinderella zien. Ze is erg lief en merkt meteen op dat er een afbeelding van haar op Sterre haar legging staat. Ik vertel dat ze ook op de elastiek in Sterre haar haren staat. Cinderella is er erg blij mee! :) Er worden weer mooie foto's gemaakt en we hebben er weer een handtekening bij! Yes! 





Na deze leuke ontmoeting, gaan we terug richting Studios voor Disney Junior Live! 
Onderweg gaan we nog even in de rechter Arcade naar het toilet en ik besluit om Sterre nog te verrassen met het kroontje van Sofia. Ze kijkt er immers naar uit om haar zo dadelijk te zien en ik heb al van verschillende Cast Members gehoord dat een halfuurtje voor de show, Sofia en Jake komen dansen met de kindjes. Wat zal ze blij zijn.

We zijn een beetje te vroeg en mogen nog niet binnen, dus gaan we nog even iets drinken halen en Sterre wil ook nog graag een donut. Ik besluit om de souvenir cup er ook eens bij te pakken en omdat er mij aangeraden werd om de Nutella Brioche te proeven, doe ik dat dan ook maar. Helaas vond ik hem niet zo lekker, hij was helemaal niet vers en had veel te koud gelegen waardoor hij erg droog en hard was. Jammer. Geef mij maar de Nutella filled Muffin! :)


Op naar Disney Junior Live! Sterre heeft wel wat bang, ze had verwacht dat Sofia en Jake 'face characters' zoals de prinsessen waren en geen 'fur characters' zoals bijvoorbeeld Mickey en Minnie. Ze hebben dus zo een pak met hoofd aan. Jammer dat ze nu plots zo bang is, maar ze lijkt zich toch wel te amuseren. Na het dansen mogen we de zaal binnen en hier erger ik me dan. Iedereen moet op de grond gaan zitten en we moeten allemaal zo ver mogelijk naar voor doorschuiven waardoor Johan 2 meter achter mij zit en Sterre anderhalve meter schuin voor mij. Ik zit helemaal niet lekker zo op de grond en al gauw krijg ik overal pijn, maar we mogen niet op de bankjes aan de zijkant zitten of rechtstaan. Not amused, Disney! Sterre geniet wel van de show en da's het belangrijkste natuurlijk. Maar Johan en ik zijn van mening dat ze hier best een stuk met bankjes hadden kunnen voorzien voor de ouders. Het was leuk om deze show eens te zien, maar ik vrees dat we hier niet gauw zullen terugkomen.

Tijd om terug naar Disneyland te gaan. We mogen immers The Forest of Enchantment niet missen. Met stevige tred, ook al doet alles pijn van op de grond te moeten zitten, stappen we richting Chaparral Theater. 

Hier moeten we ongeveer een kwartiertje aanschuiven en dan mogen we naar binnen. We staan nog redelijk vooraan, waardoor we een prima plekje kunnen scoren bovenaan in het middenstuk van de tribune. Perfect!


Ondanks dat er op het programmafoldertje staat dat dit een Engelse show is, zijn sommige liedjes (Colors of the wind van Pocahontas en de 2 liedjes van Rapunzel) in het Frans. Ik vind het jammer, maar daarom niet minder mooi en lap.... breekpunt... Rapunzel en Flynn weten me toch te laten wenen tijdens hun boottochtje. 

Een mooie show, dat wel, maar om te zeggen dat ik er compleet zot van ben zoals sommigen, nee dat niet. Ik had hem graag nog eens gezien, maar dat zal helaas niet meer voor deze lente zijn vrees ik.
Benieuwd wat ze volgend jaar in petto hebben.






Na de show passeren we het winkeltje bij het theater en ik zie dat ze er de Pocahontas Animators Collection Doll hebben. Die wil ik wel graag, dus ik ga hem meteen kopen. Daarna wil Johan graag nog wat gaan drinken in Café Hyperion maar Sterre wil natuuuuuurlijk eerst nog eens langs het Princess Pavilion passeren. Dus dat doen we dan maar. De wachttijd zit weer rond  de 40 à 45 minuten. We staan te twijfelen en we realiseren ons dat de kans alleen maar groter is geworden dat we een prinses zullen ontmoeten die we al gezien hebben. We weten dat Nikita vandaag ook hier aan het werk is, maar we zien haar niet. Ze zal dus binnen staan, jammer anders hadden we kunnen vragen of ze wist of Belle toevallig aanwezig was of nog zou komen. We draaien ons om en besluiten om maar gewoon verder te gaan....
tot...
we...

Belle zien aankomen!

Ok, we bedenken ons en spurten naar binnen :) 
Als het onze beurt is, staat Nikita daar om ons naar 1 van de 2 kamers te wijzen. Ze moet lachen dat we er alweer zijn en we zeggen heel erg blij dat we Belle hebben zien binnenkomen en haar nog graag zouden ontmoeten. Haar gezicht wordt plots minder blij en ze zegt: "Dat meen je niet....na deze mensen gaat ze weg... maar...wacht even!"
En ze gaat even wat vragen aan haar collega's. 
Ze komt gauw weer terug en zegt: "Ok, Belle gaat zo even weg, maar om 19u komt ze terug. Dus, als jullie geen verdere plannen hebben, stel ik voor dat jullie om 19u terugkomen, kom maar langs de uitgang binnen, ik zal het ook doorgeven aan mijn collega's moest ik er niet staan en dan mogen jullie bij Belle!"

We zijn haar opnieuw zo.hard.dankbaar. Ze laat ons rechtstreeks terug naar buiten en we besluiten dan nog maar eens in It's a small world te gaan. Zo zijn we niet te ver weg en kunnen we toch even 10 minuten tijd doden :) 
Na ons boottochtje is het 18u50. Johan gaat vlug even naar het toilet en wij wachten dan maar bij de uitgang van Princess Pavilion en It's a small world. 
Als Johan terug komt, zien we Nikita al eens buiten komen kijken. We besluiten dus om al maar naar binnen te gaan, het is nu 5 voor 7.

We staan nog wat te babbelen en zeggen tegen Nikita dat we eindelijk The Forest of Enchantment gezien hebben. Sterre laat ook de Pocahontas pop zien en Nikita zegt dat ze een grote Pocahontas fan is en dat ze die pop supermooi vindt en jaloers is op Sterre dat zij die pop heeft. :) 
Er komen mensen naar buiten, gevolgd door een Cast Member en Prinses Aurora.... even later gaat de deur terug open en een Cast Member steekt zijn hoofd om de hoek om even te kijken.... de deur gaat terug dicht...en weer helemaal open. Nikita zegt tegen Sterre: Goed kijken nu he!
En daar is Belle. Ze zwaait heel lief naar Sterre en daarna mogen ook wij naar binnen. Terwijl we staan te wachten aan de muur, zegt Nikita al lachend: "Ja, ik heb dit nu allemaal voor jullie gedaan,dus zullen jullie deze, en ze wijst naar de Pocahontas pop, wel hier moeten laten!" Ik knik al lachend en zeg: 'Dat is goed' :-)
Daarna mogen we binnen bij Belle.




Bella? 

We bedanken iedereen nog eens en natuurlijk ook Nikita! 

Serieus, kon deze reis nog beter worden? Het drankje in café Hyperion slaan we maar over, het wordt stilaan tijd om naar huis te gaan en ik wil nog kijken voor een paar mokken. Terwijl we richting Mainstreet wandelen, bespreek ik even met Johan dat ik al sinds eergisteren het idee had om wat voor Nikita te doen. En nu nog meer. Ze heeft ons reisje zoveel magischer gemaakt en we hebben er zulke mooie herinneringen aan overgehouden. We zijn haar eeuwig dankbaar en we besluiten om naar City Hall te gaan om te vragen of we haar een cadeautje mogen geven. Ik ging eergisteren al een complimentje achterlaten voor haar, maar ondertussen verdient ze zoveel meer dan een complimentje op papier. 

Ik weet niet hoe het hier zit dus daarom besluit ik het even te vragen of het wel toegestaan is dat ze een cadeautje van ons aanneemt.
Ze zijn supervriendelijk bij City Hall en ik doe mijn verhaal. De Cast Member neemt meteen de telefoon en belt naar Princess Pavilion. Daarna zegt hij dat hij de supervisor van Nikita aan de lijn had en dat ze haar met een smoesje naar City Hall zullen brengen.
We mogen ons even installeren in 1 van de zeteltjes en we wachten vol spanning op haar komst.

Als ze binnenkomt, zie ik aan haar gezicht dat ze slecht nieuws verwachtte...tot ze ons ziet. :) Sterre gaat haar heel trots de Pocahontas pop geven. Ze moet lachen en wenen en verklaart ons voor gek :) Ze zegt dat ze al schrik had dat ze ontslagen zou worden. 

We geven haar nog een dikke knuffel en bedanken haar nogmaals voor alles wat ze voor ons gedaan heeft. Ik denk dat we er een mooie vriendschap bij hebben! :)

En na onze laatste aankopen begint het stilaan te regenen en is het tijd om weer naar huis te gaan. 

Dit was echt de beste Disney-reis ooit! 

Bedankt aan iedereen die er aan mee hielp: Elien, alle Cast Members van Disney's Newport Bay Club en van de Disneyparken en Disney Village en vooral Nikita! Zij heeft voor altijd een speciaal plekje in ons hart!

Bedankt ook aan alle lezers :)

Wij willen niet naar huis :'(

Nu aftellen naar een volgend Disneytripje dat hopelijk niet te lang meer op zich laat wachten <3

Dikke zoen
Annelies
x

Reacties