Disneyland Parijs 19-22 april 2016: Shoplog!

Je kan natuurlijk niet naar Disneyland gaan zonder iets te kopen. Al wil ik wel even benadrukken dat wij voor dit reisje meer dan een jaar ruim gespaard hebben. Alle 'rosse' centjes verdwenen meteen in de spaarpot en ook verjaardagscentjes, kermiscentjes, nieuwjaarscentjes, 'zomaar'centjes, .... werden zorgvuldig aan de kant gezet om er een supercalifragilisticexpialidocious vakantie van te maken! :)

Ook Sterre had haar eigen centjes die ze flink bij mekaar gespaard had(met natuurlijk ook wat sponsoring van mama en papa erbij). Ze heeft dus ook zelf een aantal dingetjes mogen kopen. Ik zal met haar aankopen beginnen:


Klaver van Prinses Sophia


Het kroontje en medaillon van Prinses Sophia

En natuurlijk kon het kleed van Prinses Sophia niet ontbreken...


De Frozen Fever TsumTsums die enkel verkrijgbaar waren met met bovenstaande grote Olaf.

Een Frozen landyard met Frozen pass-holder(gewoon omdat ze die mooi vond, ze heeft geen annual pass) en nog een pin van Sophia en van Frozen fever. 


Tot slot nog het kleed van Merida met bijhorende cape.
Verder kocht ze ook nog een pop (zoiets als een barbiepop) van Merida en van Elsa. Die laatste kan zingen en geeft ook nog licht. Ze koos ook nog 2 speelsetjes van Anna en van Elsa maar die staan allemaal niet op de foto omdat alles al door mekaar ligt en de helft van de popjes geen kleren meer aanheeft :p 

Dan ga ik nu over tot de orde van de dag: Onze, ja ok, vooral mijn aankopen :-)


Duidelijk een aankoop van Johan

Idem...

Een nieuwe sleutelhanger voor aan mijn lanyard van het werk :) Altijd een beetje Disney bij mij.


Nee geen verlovingsring of zoiets belachelijks. Daar doe ik niet aan mee. Gewoon een mooie ring! 

Bezigheidstherapie

De obligatoire Lego-sleutelhangers


Animators Collection doll: Belle

Merida


Frozen slush beker voor Sterre

Light ears die mooi met 'Dreams!' mee oplichten.

een sjalleke :p 



Een kussen in de vorm van Lady


Een Stitch om mijn GSM in te zetten op mijn nachtkastje

Een Cheshire pluche



Een Cheshire kussen...deze heeft Sterre ondertussen al ingepalmd

Deze zag ik al bij een aantal vloggers en mensen die ik tegenkwam en ik was op slag verliefd op deze hoodie. Dus ik kocht hem uiteindelijk ook! Hij zit echt fijn en is lekker warm. Ideaal voor een koude avond in het park :) 


Een Disney Princess shopping bag. Zo mooi en slechts een paar euro :) Kon ik toch moeilijk laten liggen, niet? 

Magic Wand die ook meegaat met de muziek en de lichten van 'Dreams!'

Een leuk foto - albummetje :) En hij was aan -50%

TsumTsums!!!! Er zitten 2 Mickeys bij, eentje is van Sterre


Ons eerste handtekeningenboekje! 

We vonden een heuse 'build your own droid' stand in de Disney Store als ik me niet vergis. Links is van Sterre, rechts van Johan

Stond ook al een tijdje op de verlanglijst: De 'clapper' :p 


De souvenir mug. Omdat het nu eens kon. 

Een Disneyland Paris lanyard met wat pins. 

Walt met verschillende Mickey's door de jaren heen.

Deze moest ook mee natuurlijk, want ik ging eindelijk voor het eerst in de Space Mountain. En ik ben fan! 

Ariel in mensenvorm

Een 2016 DLP pin. Het gedeelte met Mickey, Goofy, Donald en Minnie draait ook rond.

Eentje uit de Eifel-tower-collection. Je ziet het helaas niet zo goed, maar hij is wit met glittertjes in. 

Ariel in zeemeermin-vorm :)

Stitch in de enige 'normale' vorm die ik vond. Hij was vooral als Elvis te vinden, maar ik wou hem graag wat 'normaler' omdat ik hem zo het schattigst vind :)

Hoort er ook bij natuurlijk, een pin van je hotel. Bovendien tot nu toe mijn meest favoriete Disney-hotel. Al begrijp ik zelf niet waarom, want ik hou meestal niet van marine-thema's.

Lady 

Naast Ariel, mijn 2e favoriete Disney Princesss : Rapunzel

Deze vond ik ook leuk omdat hij kan draaien(zie de onderstaande foto's) en omdat ik Inside Out ook wel een prachtige en emotionele film vond.





Tja... just because I am ;) 

De voorbije 2 jaren deze lanyard vaak gezien en vastgehad, nooit gekocht, altijd spijt van gehad.
Deze keer nergens te vinden, wel verschillende Cast Members er mee zien rondlopen...Tot ik hem plots ergens in een winkeltje tussen een hoop andere lanyards zag hangen. Er hing er ook maar eentje, dus niet getwijfeld en meteen gekocht! So happy :) 


Ik kocht er ook deze pass-holder nog bij....


...om mijn piece de résistance in te kunnen steken :) Tadaaaaaaaaaaa
Eindelijk, na jaren op nummer 1 te staan op al mijn verlanglijstjes: Eindelijk mijn jaarpas voor Disneyland Parijs.
Via het 'peterschapsysteem' van DLP, konden we deze beauties aankopen met 10% korting per stuk. Met dat uitgespaarde bedrag kocht ik de 'passeport annuel photopass'. 




En ook Johan kocht een lanyard met pass-holder, uiteraard van Star Wars. 
Dankzij onze jaarpassen kregen we ook op al onze aankopen in de winkeltjes nog eens tot 20% korting en ook in heel wat restaurants kregen we korting. We hebben zelfs korting gekregen in een aantal winkels en restaurants die hier normaal niet aan mee doen. Lucky us :) 

Tot slot nog een paar 'recente' aankopen die we niet IN Disneyland Parijs deden, maar wel om te gebruiken als we naar Disneyland gaan.


Een handige rugzak, helemaal in Disneythema uiteraard. Hij is van Disney Vans, een samenwerking die tot stand kwam op vraag van Disney aan Vans. 

Ook van Disney Vans: Mijn Ariel schoenen! Zijn ze niet prachtig? :) 
Deze custom made Minnie ears bestelde ik online bij een Britse vrouw die deze maakt onder de naam 'Queen Ursula'. Ik leerde haar kennen via de vlogs van Ellie Steadman. Uiteraard is deze met Anna...

...en Elsa voor Sterre. Het was eigenlijk een verjaardagscadeau voor Sterre zodat we ze in April ook konden meenemen naar DLP. Helaas werd 'Queen Ursula zwaar ziek met de feestdagen en liep de bestelling heel wat vertraging op. Gelukkig zijn ze nu toch nog aangekomen en kunnen we ze in de toekomst zeker nog eens meenemen als we nog eens naar Disneyland gaan. 

Queen Ursula opent haar online shop altijd maar voor een beperkte tijd. Het is dus een kwestie van haar wat te volgen en er als de kippen bij te zijn om een bestelling te kunnen plaatsen. Zo kon ik nog een 2e bestelling plaatsen, voor mezelf deze keer. :)  Uiteraard met mijn favoriete prinsessen. Ariel

Rapunzel. 
Zijn ze niet prachtig, onze custom made oren? :) Ze zijn superlicht en erg comfortabel om te dragen, veel fijner om op je hoofd te hebben staan dan de originele oren uit Disneyland, want die knellen nogal en bezorgen je letterlijk hoofdpijn als je ze langer dan een halfuur op hebt. Ik kan niet wachten om er eens mee te pronken in DLP. Hopelijk moet ik daar niet te lang op wachten, want nu ik mijn jaarkaart heb, zou ik er gerust iedere week kunnen rondhuppelen :) 

Tot zover onze 'Disneyland Paris Haul' :) Nogmaals, wij hadden hier heel lang en hard voor gespaard, dus we hebben het er eens goed van genomen! Af en toe moet je jezelf toch eens een beetje in de watten leggen, niet?

Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Bedankt om te komen kijken en lezen en hopelijk tot gauw ;-)

Zoen
Annelies 
x



Reacties