Birthday Trip Disneyland Paris 24-26 mei 2016: Dag 3

Voor het ontbijt op onze laatste dag kregen we de keuze: later dan gewoonlijk ontbijten in het hotel. Euhm, NEEN!!
OF: ontbijten in het park vlak na opening van de EMH! Euhm YES PLEASE :)

We mochten dus gaan ontbijten in het park om kwart na 8(we mochten vanaf 8u binnen voor de extra magic hours). Eerst onze koffer weer ingepakt natuurlijk...boehoe :( 
Dan gaan uitchecken en terwijl Johan de koffer in de auto ging zetten, wachtte ik even in de hal met de rugzak(anders moest hij bij het binnenkomen nog eens door de controle).
Daarna gingen we voor de laatste keer dit reisje richting park, langs het meer. 
Binnengaan verliep vlotjes en we waren al snel bij Plaza Gardens, waar we mochten gaan eten.

Maar wat zag ik daar voor de deur? Op de ontmoetingsplek bij Plaza Gardens stonden Mickey en Donald en er stond maar 1 iemand aan te schuiven. Het was 5 na 8 dus we hadden nog wel eventjes tijd voor een korte fotoshoot! De handtekening van Donald ontbrak trouwens nog in ons boekje, dus daar nam ik de 2e handtekening van Mickey dan wel graag bij.


Yeah, I cheated a bit. ik had mijn birthday-button weer aan. But hey, in Disneyland mag dat! :) 
En dat leverde het volgende nog op:

Dat was de moeite waard, toch? :)

We gaan Plaza Gardens binnen en het is er nog zo goed als leeg.. hiep hoi :) Het ontvangstcomité staat klaar en ze zeggen ons dat we aan de rechterkant van de zaal een tafeltje mogen uitkiezen. Daarna gaan we naar het ontbijtbuffet. Eigenlijk is er gewoon hetzelfde als in het hotel, maar het is wel leuk dat je zo vroeg al in het park kan zijn. Anders waren die foto's met Donald en Mickey er waarschijnlijk niet geweest! 

Na het ontbijt heb ik wat last van mijn maag...nujah, eigenlijk als ik er achteraf op terugkijk, had ik al de hele week last van mijn maag, maar nu is het echt erger geworden. :( Ik hoop dat het snel weer zal overgaan, het zal wel van de spanningen ofzo zijn.

We gaan richting Buzz, ooit moet die Galactic Hero toch eens lukken he :) 


De score van Johan sprong telkens weg als ik een foto wou maken :( 
Ook Johan blijkt zich vandaag niet 100% te voelen en heeft ook last van zijn maag. ohjeetje...als dat maar goed komt hier. :( Space Mountain zullen we dus maar overslaan vandaag haha :)

We besluiten om het rustig aan te doen vandaag en weer richting Fantasyland te wandelen, door het kasteel natuurlijk en eens te lachen met de mensen in de onmenselijk lange wachtrij bij de prinsessen.... wij hebben een beter plan ;) 

Onderweg zien we dat het poortje openstaat bij Auberge de Cendrillon. We kunnen zo heel dicht bij de koets van Cinderella geraken. Dat vraagt dan toch om wat koetsfie's :)




Zo, dat hebben we dan ook weer gehad. We wandelen weer richting 'de poort' en planten ons neer op een bankje en we zagen weer heel wat passeren :) (soms zelfs dubbel.... hmz....how is that possible, Disney?) 
Onze hoofden zitten gelukkig nog op hun plaats :)







Euhm....passeerde jij hier een half uur geleden ook al niet? :) 
Goofy's Garden Party auto's komen er aan
'Oh I love your ears, they've got Pixiedust on them!' <3
HI Donald! :)
'Is it your birthday? Well that's a coincidence, it's my UNbirthday today!'
 "Well, happy Unbirthday to you, hatter!"





We besluiten om toch maar even richting de Studio's te gaan rond 10u en als bij wonder kunnen we zelfs Ratatouille nog eens doen. Maar dat bleek een slecht idee met onze zieke maagjes.... Johan kotsmisselijk en ook ik heb tijdens de rit de 3Dbril meer in mijn handen dan op mijn neus. Urgh.... no more Ratatouille for us!

Verder is het pokkedruk in de Studio's en die Tower of Terror zien we vandaag ook niet zitten. Ik denk dat we ons ontbijt dan terugzien :p

Dan maar weer terug naar ons bankje...
Wendy was lovely!

'Why, is it still your birthday? It was your birthday 2 hours ago!'
"But isn't it still your UNbirthday, Hatter?"
'Oh yes, it is, you're right, have a very merry birthday then' :)
'Are you still sitting there?'
"No, we just came back"
'Well, let's take some pictures then'
The best Peter Pan-meet ever :)
....because that's what he does :) 




And then this beautiful lady passed by and asked for a quick shelfie :) She loved the ears and remembered the shoes as well :)
Love her to bubbles!
Rond half 4 denk ik dat we besloten om toch nog eens wat rond te wandelen. Ik voelde me echt slechter met de minuut en Johan wou toch graag iets proberen te eten want 's middags hadden we geen honger en zijn we blijven zitten op ons bankje. Nog wat winkeltjes gedaan en uiteindelijk al richting 'ons plekje' voor de parade gewandeld. De koorden waren al gespannen, dus we palmden alvast een plekje in....2 uur voor de parade zou passeren :) 


Yep, I'm the idiot who's already waiting for the parade...
Maar heej, er zaten er nog al te wachten hier en daar hoor! Ik was heus niet de enige :)
Ondertussen ging Johan kijken om een broodje ofzo te halen. De broodjes zagen er lekker uit, maar ik heb een dik half uur gedaan over een half broodje en tussendoor moest ik echt even gaan liggen of naar de wc lopen omdat ik me echt niet goed voelde :( Gelukkig hield ik alles nog binnen, maar pfoew, dit was geen pretje!

De parade maakte weer veel goed natuurlijk en we besloten om nog eens wat rond het park te wandelen in de hoop dat we Nikita toch nog zouden zien deze trip, want we hadden haar nog nergens gevonden. 

Bij het passeren van 'It's a small world' zei ik al lachend tegen Johan: Heee hier zijn we nog niet ingeweest, het is maar 5 minuten aanschuiven! :) Hij draaide eens met zijn ogen en we besloten het toch maar niet te doen :p Maar wie zagen we daar bij de uitgang van Princess Pavillion staan? Nikita!!! :)
Net toen we naar haar toe wilden gaan, ging ze terug naar binnen. We bleven braafjes buiten aan het hek wachten in de hoop dat ze weer naar de deur zou komen. Na 10 minuten en verschillende mensen die ongegeneerd gewoon door de uitgang naar binnen liepen(en vaak ook enkele seconden later weer terug buiten kwamen en bij de echte ingang binnengingen), trok Johan zijn stoute schoenen aan en ging gewoon richting uitgang want hij zag Nikita binnen aan het hekje staan. Een beetje gegeneerd volgde ik hem en we bleven aan de deur nog even staan.... Maar er stonden nog zoveel mensen in het halletje bij de foto's en ook Nikita werd aan de praat gehouden door heel wat mensen, dus we wilden ook niet storen.
Nadat we daar nog eens een dikke 5 minuten hadden staan koekeloeren terwijl andere mensen ons gewoon voorbij liepen naar binnen toe, zei Johan: Kom, we gaan ook gewoon binnen! 
Ik hou daar niet zo van en zou dat normaal gezien dus ook nooit zomaar doen, maar omdat we over enkele uurtjes naar huis zouden vertrekken en we haar toch echt wel gedag wouden komen zeggen, gingen we binnen.

Toen Nikita ons zag, was ze superblij en ze vond mijn oren ook erg mooi! We hebben even gebabbeld en toen vroeg ze of we misschien vlug even bij een prinses op de foto wouden.
Ik zei dat ik niet wou storen en dat het zo druk was en dat ik er zeker niet van wil profiteren!
Net op dat moment kwam er een collega van haar en Nikita moest buiten aan de ingang gaan staan, ik neem aan dat ze een soort wisselwerking hebben onderling om voor wat afwisseling te zorgen. 
Voor zover mijn Frans gaat, kan ik uit hun conversatie opmaken dat ze de opdracht geeft om goed voor haar gasten(wij dus) te zorgen want wij zijn de familie die haar de Pocahontas-pop cadeau gaven :)
Wat is ze toch een schatje!

We moeten nog even wachten aan het poortje want er gaat een prinses weg...ik weet zelfs nog niet meer welke prinses het was...Merida was in ieder geval nog binnen en even later kwam Aurora erbij.
Nikita haar collega vraagt of ik een voorkeur heb, maar het maakt mij niet uit. 
Uiteindelijk mogen we bij Aurora en die is SU-PER-Lief! Ze is echt geweldig enthousiast over mijn oren en terwijl ik ze even aan haar geef, zeggen we tegelijk 'they are soooo sparkly' waardoor we beiden hard moeten lachen :) Ze vraagt of ik ze zelf heb gemaakt, maar ik vertel dat ik ze heb laten maken waarop Aurora dan zegt: Oh, they must have cost you a fortune! en ze geeft ze mij heel voorzichtig weer terug. :) 

Niet mijn meest flatterende foto's, maar in my defence: Ik voelde mij ook niet goed die dag he! 


Aurora is a funny girl :) 

Na afloop zien we Nikita aan de ingang van het pavilioen weer en we bedanken haar nogmaals heel hard! Maar als ik zeg dat we Aurora mochten ontmoeten....zegt Nikita: Oh, dat is hele goede vriendin van de Nederlands sprekende Ariel! 
Say what??? *nou breekt m'n klomp*
Ik had al zo'n gevoel van: heb ik dat gezicht niet al eens eerder gezien...

Dus hebben wij doodleuk Engels staan praten tegen een prinses die ook Nederlands kon.
Nou ja... :) Het was een superleuke ontmoeting en nogmaals heel erg bedankt Nikita voor deze kans! 

"Boodschap van algemeen nut:

De Nederlandse vriendin van Ariel en Aurora mag zich trouwens altijd melden bij mij op Facebook, Instagram, Twitter of hier op mijn blogje haha *hinthint* "

Anyway! Ondertussen was helaas de tijd aangebroken om weer naar huis te gaan :( En dit keer vond ik dat veel erger want vorige keer waren we vastbesloten om zeker nog eens terug te komen, al wist ik niet dat het al ZO snel zou zijn :) , maar nu zijn er geen concrete plannen in die richting dus niets om naar uit te kijken nu :( 


Byebye Castle, see you soon I hope!
Bedankt om te lezen! En heel erg bedankt Rebecca en Nikita en alle Cast Members en Characters van Disneyland Parijs! 

Ik zal nog proberen om ook nog een shoplog te maken, maar ik ben zo stom geweest om alles al weg te leggen/zetten ipv eerst foto's te maken :)
Je ziet het alleszins dan wel verschijnen!

Tot gauw!
Zoen
Annelies

Reacties