Birthday trip Disneyland Paris 24-26 mei 2016: Dag 2: It's My Birthday!

Na een slechte nacht waarin ik veel wakker werd en veel pijn had, werd ik slaapdronken wakker. Na het aanzetten van mijn wifi op mijn gsm, was ik echter wel snel wakker...
Ik had een berichtje van Rebecca. Zij werkt in ons hotel en ze stuurde dat ik naar een nummer moest bellen....#verrassing.

Vol spanning duwde ik het nummer en Oh Boy! It's Mickey! :)
Wat leuk, ik kreeg een speciale boodschap van Mickey te horen aan de lijn. Hij wenste me een Happy Birthday en hoopte dat ik veel plezier had op mijn speciale dag! Thanks pall! En bedankt Rebecca ;-)

We maakten ons klaar voor het ontbijt. Rebecca en Johan hadden me ook een speciale Happy Birthday-button kunnen bezorgen. Die moest natuurlijk meteen opgespeld worden.


Na het ontbijt gingen we buiten even voelen of het koud was. Het zag er wel zonnig uit, maar je kan je daar qua temperatuur soms toch lelijk in vergissen! :) 


De 'hé, laten we een selfie voor dat prieelachtig ding voor het meer maken' selfie, poging 1 
De 'hé, laten we een selfie voor dat prieelachtig ding voor het meer maken' selfie, poging 2
We kunnen wel zonder jas beslissen we. Nog even naar de kamer om de tandjes te poetsen, zonnecreme te smeren en de rugzak te pakken.

We gaan eerst naar Disneyland Park. We hoopten nog wat foto's met de figuren te kunnen scoren, maar de rijen zijn redelijk lang, dus we besluiten dat maar voor een ander keertje te houden. Er staat vandaag nog iets speciaals op het programma!
We gaan de Space Mountain trotseren. Jaja, dat lees je goed: WE! Johan gaat mee. Benieuwd hoe dat zal aflopen...hij is namelijk niet zo rollercoaster achtig en durft nogal eens misselijk worden na zo een ritje. Maar mijn mening is: als je 3 keer na mekaar rondjes kan draaien in de theekopjes, dan moet je dit ook kunnen!

Onderweg naar de Space Mountain komen we The Tim Tracker nog tegen :) 


De Cast Member bij de ingang van de wachtrij is de eerste(buiten Mickey dan) die me vandaag in het park een gelukkige verjaardag wenst! Ik krijg er nog een High Five bovenop! 

Geluk! Er is maar een wachttijd van 5 minuten. Uit mijn vorige ervaring weet ik nu dat dat eigenlijk gewoon een 'walk on' is. Oftewel: tegen dat je de kringel krangel gangen doorlopen hebt om eindelijk bij de bestemming te komen, zijn die 5 minuten al om :) 

We zitten ongeveer in het derde karretje van de 'raket'. Redelijk vooraan dus. Ik vraag me af of ik veel verschil ga merken tegenover de vorige keer toen ik op de allerlaatste plaats zat. 

Volgens mij is Johan er toch niet helemaal gerust in, maar ik ben compleet in the mood voor deze attractie. Let's do this!




Naar mijn gevoel leek hij nu iets sneller en turbulenter te gaan, een duidelijk verschil met het ritje op de achterste rij. Maar zo leuk! Al blijft het moment dat je in het 'kanon' zit te wachten om afgeschoten te worden toch best spannend en denk je telkens weer: Waar ben ik toch weer aan begonnen...

Nu we dan toch naar de ruimte zijn geweest, blijven we nog even in die (atmos)sfeer hangen. We gaan Buzz nog eens helpen Zurg te verslaan.


Johan zijn score...

...en de mijne. :) 

Terug naar de aarde nu. We snuisteren wat rond in het winkeltje van Buzz en kopen wat pins. Johan mag nu tenslotte toch de Space Mountain pin kopen! :) Hij is zelfs niet echt misselijk. Zie je wel, zo erg was het niet!

We besluiten het nu toch maar wat rustiger aan te doen en wandelen richting Fantasyland. Het plan is om tegen 10u naar de Studios te gaan en te proberen of we Crush's coaster, Ratatouille en/of Tower of Terror kunnen doen. Onderweg proberen we nog de obligatoire Kasteelfie te maken, maar het licht doet pijn aan onze ogen.... deze geweldige foto's tot gevolg:


En dan maar grommelen dat Sterre haar tong altijd uitsteekt.... 
erg flatterend...
No comment.
de beste van de reeks :)
Alle gekheid op een stokje, we zetten onze tocht verder naar Fantasyland. Onderweg passeren we Princess Pavilion....de rij is onmenselijk lang....en de deuren gaan pas over 1,5u open. Good luck, people :) 
Ik speel het slimmer en plant mij neer op een bankje vlakbij de poort waar de parade begint. We weten ondertussen dat Cast Members hier binnen en buiten gaan en dat hier ook heel wat Characters de revue passeren op weg naar een meeting-plek of parade/show en nadien ook weer terug backstage.

We genieten van de rust en het zonnetje en telkens als de deur opengaat, wachten we vol spanning wie er zal verschijnen. Aangezien het mijn verjaardag is en ik mijn Ariel/Rapunzel oren op heb, hoop ik natuurlijk dat 1 van mijn 2 favoriete prinsessen zal verschijnen op weg naar Princess Pavilion.

Mijn gedachten zijn nog niet koud of daar komt Ariel al aan! Ik spring van blijdschap recht en wijs naar mijn oren. Als Ariel ze in de gaten krijgt, komt ze heel blij naar me toe gehuppeld terwijl ze naar haar begeleider roept: Look how beautiful and sparkly..., Ooooh it's me on her ears, how lovely! 


Overdreven blije selfie met Ariel: Check! 
Ik bedank haar en ze wenst me nog een hele gelukkige verjaardag!

Gebeurde dit nu echt? Dit plekje is ge-wel-dig! :) 
Maar natuurlijk zijn er altijd minstens 2 prinsessen aanwezig in Princess Pavilion. Johan en ik raden en gokken welke er nog zou zijn en of we ze hier dadelijk ook zullen zien verschijnen.

Enkele Cast Members gaan richting Backstage en ze wensen mij een gelukkige verjaardag. Hierdoor merken we niet dat Belle ons plots passeert. Ze zwaait zoals alleen een Disneyprinses dat kan en voor we het weten is ze alweer voorbij... geen selfie met Belle :( 
Na mijn selfie met Ariel, had ik uiteraard mijn oren wel omgedraaid zodat de Rapunzelkant naar voor stond....Je weet maar nooit. Volgens Johan moet er nog een 3e prinses buitenkomen...Ik heb er mijn twijfels over.Het loopt stilaan tegen 10u aan en we besluiten om richting Studio's te gaan. 

Ik heb nog maar net mijn tas terug rond me gehangen en tegen Johan gezegd: "Nu ga je zien, seffes zijn we hier weg en als ik dan omkijk, zie ik Rapunzel passeren..."

en dan zwaait de deur open en komt Rapunzel buiten. Volgens mij moet ik er als een idioot hebben uitgezien op dat moment. Serieus? Droom ik? Ik wijs naar mijn oren en Rapunzel heeft het meteen opgemerkt.
Ze komt vrolijk huppelend naar me toe. Ze is wildenthousiast over de oren en ik vraag of we snel even een selfie kunnen maken. Dat vindt ze prima en haar begeleider biedt zelfs aan om foto's te maken.


Selfie met Punzie: Check!
Terwijl ik een selfie probeer te maken, probeert de begeleidende Cast Member mijn gsm te pakken zodat hij foto's kan maken. Vandaar dat ik zo raar op de foto sta :p 
Nog voor ik er erg in heb, staat hij klaar om een foto te maken van Punzie en mij.....


En dan heeft hij door dat de Selfie-mode nog aanstaat :)
Ik zet de camera vlug goed en hij maakt enkele leuke foto's, waarvoor dank lieve William :)

Ik bedank hen uitvoerig en ze wensen me nog een hele fijne verjaardag, waarna ze beiden vrolijk huppelend richting Princess Pavilion gaan. :-)
Can somebody pinch me? Ik check even bij Johan of dit nu juist allemaal echt gebeurde en hij kan het alleen maar bevestigen... 'It's Walt's way to wish you a happy birthday!'

*allemaal samen: oooooooooooooohhhhhhhhhhh* :)

Onderweg komen we ook deze 2 sloebers nog tegen

Op naar de Studio's dan maar. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar deze oren zijn een sleutel tot groot succes in ieder geval!

In de Studio's komt de wachtrij van Crush's Coaster ons al bijna aan de deur tegemoet... Dat zal dus niet lukken vandaag... pfff :( ook bij Ratatouille lijkt het alsof iedereen hetzelfde idee had. Aangezien we al in de Space Mountain zijn geweest, vindt Johan het wel welletjes voor vandaag en houden we de Tower of Terror voor morgen.

We kuieren dan maar wat door de winkeltjes en gaan dan richting Disney Village. We gaan lunchen bij Rainforest Café, ook iets wat al lang op ons verlanglijstje stond. 

We zijn er als eersten en krijgen een tafeltje met een extra tafelgenoot... 

en die bewoog dus echt he! :) 
Johan koos de Rainforest Burger:


those were some d*mn good fries!!!! 
En ik ging voor de Mixed Grill:
and again: those fries... Sooooo good! 
Dit spoelden we door met de Rainforest Ricky, een mengeling van verschillende vruchtensappen....en omdat het mijn verjaardag was, koos ik ook nog voor het lichtgevende glas! Want dat mag als je jarig bent, nah! :) (en dankzij onze jaarpaskorting, had ik dat glas eigenlijk voor niks :)) 



just me and my lichtgevend glas :) 
Het was best goed, vooral de frietjes waren superlekker! Alleen de coleslaw die ik bij mijn eten kreeg, zwom in de dressing en dat was echt niet ok, al vond ik het wel leuk dat hij in een bananenblad geserveerd werd :)
Na het eten zaten we zo vol, dat we de beruchte Rainforest Desserts aan ons voorbij moesten laten gaan. We zouden straks in het park dan wel een ijsje eten.

Nog wat sfeerfoto's



Volgevreten waggelen we terug richting Disneyland Park. Daar is het stilaan tijd voor Minnie's Little Spring Train! Ik wou dat ik daar foto's van kon posten, maar ik was te druk bezig met mee te hophophoppen in Sunny Bunnyland :-)

Ik kreeg bij de Spring train en later tijdens de parade enorm veel leuke reacties van Cast Members en Characters over mijn Minnie oren en uiteraard ook voor mijn verjaardag!

Je weet trouwens dat je een geweldige Disney-reis hebt, als zelfs Cast Members met jou en je oren op de foto willen ipv andersom. :-)
nog een fotootje van dag 1 :) 
Nadat we beide ritjes van de Spring Train gezien hebben, gaan we naar Pirates of the Caribbean. We zitten op de eerste rij van het bootje....jaiks! :)


Aaaarrrrhhhhhh matey! 
We wandelen nog wat rond en dan is het alweer tijd om een plekje te zoeken voor de parade! Deze is echter een beetje teleurstellend want er ontbreken heel wat characters. Zo is bijvoorbeeld Mad Hatter alleen op stap, geen spoor van The Queen of Hearts of de Kaarten te bespeuren. Ook Pinocchio en Gepetto zijn alleen op stap, de marionette-poppen zijn er niet bij. De 'Afrikaanse vogeldansers' zijn maar met 2 ipv met 4 of 6 en ook de piraten zijn zonder Smee op stap en ze zijn ook maar met 3... Maar ondanks dat kan het toch de pret niet drukken en de vele gelukwensen, zoentjes en hartjes die ik krijg toegegooid maken veel goed :)

Na de parade gaan we naar de Royal Castle Stage voor 'Welcome to Spring' met nog een van mijn favorieten: Mary Poppins. Practically perfect in every way! :)


iiiiiiiiit's Supercalifragilisticexpialidocious!
Oh it's a jolly holliday with Maryyyyy 

Let's go fly a kite up to the highest height, let's go fly a kite and send it soarin' 
Als je hier niet vrolijk van kan worden, dan weet ik het ook niet meer! Ondertussen is het al 19u gepasseerd en ons maagje begint toch wat te knorren, dus besluiten we om nog even een pasta'tje te gaan eten bij Colonel Hathi's Pizza Outpost. Mmmmmm dat smaakt en we zitten 'on the porch' langs het water. Genieten! 

Na de pasta besluiten we om nog even naar het hotel te gaan om onze jassen te halen. Het wordt immers wat grijzer en het dreigt te gaan regenen. Het is ondertussen ook flink afgekoeld dus een pitstopje in het hotel lijkt ons een goed idee. Onderweg kopen we nog wat nieuwe glazen in Disney Village zodat we die ook meteen op de kamer kunnen achterlaten.

Terug naar het park nu voor Disney Dreams! We komen er vandaag eigenlijk ook pas achter dat het park tot 23u open is ipv tot 22u zoals we eerst dachten. Op zich natuurlijk een meevaller, maar we vechten toch aardig tegen de vermoeidheid :) Zo ouder worden, dat begin je toch te voelen op den duur :p Maar we bijten door want ik heb nog een speciaal doel voor ogen als 'Dreams!' gedaan is. 

Disney Dreams! is weer zo mooooi... en het besef dat dit meteen ook weer de laatste keer is dat ik de show zal zien voor een ongekende tijd maakt me weer erg emotioneel en net zoals iedere keer doet 'I see the light' van Rapunzel en Flynn mij weer de emotionele das om. Tranen met tuiten :) Rechts van mij krijg ik maar bedenkele blikken van sommige medetoeschouwers, links van mij staat een meisje die Dreams! duidelijk voor de eerste keer ziet en ik zie in haar ogen dat ze mijn gevoel compleet begrijpt :)

Nadat de show helemaal afgelopen is, wachten we nog even tot de grootste meute weg is.... daarna wandelen we op ons gemakje richting Mainstreet USA. Hier en daar doen we nog wat aan windowshopping en treuzelen we net zo lang tot we bijna de enigen nog daar zijn.... Dit was mijn doel! Ik zag dit eerder bij Ellie Steadman en ik wist meteen dat ik dit ook ooit wou doen!

Het leverde alleszins deze leuke foto's op:











PrieelKasteelfie 
En zo was mijn verjaardag en deze heerlijke dag in Disneyland Parijs alweer voorbij gevlogen.... tijd voor wat nachtrust! 

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je het leuk vond! 
Binnenkort 'Dag 3'!

Zoen
Annelies
x

Reacties